Opsigelse og fraflytning

Husk en opsigelse skal være skriftlig. Dette gøres ved at du printer blanketten -> underskriver -> scanner -> og sender på mail til kontoret@boerglumkollegiet.dk

Opsigelsesblanketten finder du under fanen blanketter.

Du kan se opsigelsesfristerne her.

Når kontoret har modtaget din opsigelse og har opsagt den i systemet, vil du modtage en bekræftelse pr. mail.

I følge lejekontrakten har du 6 ugers opsigelse. Man kan kun opsige sit lejemål til den 1. eller den 15. i en måned. Opsigelsesfristerne finder du tre linjer herover.

Hvis det lykkedes kontoret at udleje dit lejemål før tid, vil du modtage for meget indbetalt husleje retur sammen med dit depositum.

Vedrørende syning af dit værelse. I forbindelse med din fraflytning vil værelset blive synet. Alle nøgler skal afleveres på kontoret senest kl. 9.00 på syningsdagen.

Vær opmærksom på at manglende aflevering af nøgler inden dette tidspunkt vil medføre et gebyr på 200,00 kr. pr. påbegyndt time samt udgifter til nye nøgler som modregnes i dit depositum.

Du må meget gerne aflevere nøglerne i en kuvert og putte dem gennem brevsprækken på kontoret, hvis kontoret ikke har åbent.

Du kan låne vores ”flyttevogn”, der står lige inden udgangen til Veri Centret ved blok 4.

Husk, at der ikke må køres med bil på kollegiets græsplæner. Parker altid på parkeringspladserne. Evt. skader på plæner, hegn m.v. vil blive fratrukket dit depositum.

Vi gør opmærksom på, at følgende ting skal være ordnet inden syning, hvis du vil undgå fradrag i dit depositum.

1. Vinduerne skal pudses.

2. Plakater, tape m.v. skal fjernes fra vægge og døre. Døre, vægge og alt træværk skal afvaskes og aftørres.

3. Træværk skal afvaskes og aftørres.

4. Fliser, håndvask, Pilator, wc, haner, spejl m.v. skal afvaskes og evt. renses for kalk.

5. Gulv i bad. Har du fået kalkaflejringer på gulvet, må disse kun fjernes med et middel specielt beregnet til terasso. Husk rengøring af gulvafløb.

6. Badeforhæng skal vaskes og tørres. Husk rengøring af udluftningsventil.

7. Alle Gulve skal vaskes med gulvsæbe.

8. Tremmerum i kælder skal ryddes og rengøres (også selv om du aldrig har brugt det – måske har en anden – og du hæfter for det). Fyldte tremmerum vil blive tømt samme dag (hvis ikke andet er aftalt) pris 300,00 kr.

9. Affald: Skal sorteres før bortskaffelse: Brændbart, som papir, papkasser sammenklappet og skal i de grønne containere på P-pladsen. Anden brændbart skal i containeren på P-pladsen (brug nøglen) Gulvtæpper må ikke være rullet sammen.

10. Det er ikke tilladt selv at spartle huller. Hvis du selv spartler hullerne vil du blive opkrævet 20,00 kr. pr. hul, hvor prisen er 10,00 kr. pr. hul når vi spartler dem.

11. EDB-kabel (hvis du har lånt et) skal blive på værelset.