Julehilsen fra kontoret.

21/12-2020

Året går på hæld og vi skal alle sammen snart holde jul. Der er sikkert mange af jer, som skal holde jul hjemme og sikkert også på en anderledes måde, end I er vant til. Vi må alle tilpasse os Corona-situationen.

Vi er på kontoret til og med onsdag den 23. december 2020. I hverdagene mellem jul og nytår vil der ikke være nogen på kontoret, men både Ebbe og Hanne vil være på arbejde og servicere i størst muligt omfang.

Alle møder ind igen mandag den 4. januar 2021.

Jeg vil benytte lejligheden til at informere om nogle aktuelle emner.

Hvis I oplever at en fra jeres gang eller fra en lejlighed bliver testet positiv for Corona, vil vi gerne vide det på kontoret, så vi kan tage vores forholdsregler og undgå at medarbejderne bliver smittet. Det vil få temmelig store konsekvenser, hvis vi ansatte bliver smittet, idet vi så bliver nødt til at lukke helt ned for al service.

Enkelte har efterspurgt håndsprit udleveret af kontoret. Det gør vi ikke længere, da der ikke mere er problemer at købe håndsprit i forretningerne.

Hvis I tager hjem og er bosat i stueetagen, vil jeg foreslå, at I trækker gardinerne for, så langfingrede sjæle ikke kan se hvad I har på værelset og bliver unødigt fristet. Det vil nok også være klogt at tage sit elektroniske grej med hjem.

Da kontoret er lukket for beboere, udleverer vi skralde- og støvsugerposer på den måde at I går ind på hjemmesiden og benytter kontaktformularen til at bestille. Når vi får jeres bestilling, får I en returmail fra os, om at vi lægger poserne ud på gangen foran døren til kontoret med jeres mail på, så I kan se hvem der skal have hvad. Sidste frist for bestilling af poser er onsdag den 23. december 2020 kl. 13.00.

I forbindelse med udstedelse af elektroniske parkeringstilladelser, kan I kun få en tilladelse til maks. 3 måneder efter den dato vi har i systemet for afsluttet uddannelse. Nogle gange, er det efter afsluttet bachelor og ikke efter afslutning af hele uddannelsen. I skal derfor selv være opmærksomme på at forlænge jeres elektroniske parkeringstilladelse, såfremt dette blive nødvendigt. Ved parkeringstilladelsens udstedelse, har I fået en kvitteringsmail, hvor I kan se, hvornår tilladelsen udløber. Skriv evt. denne dato i jeres kalender på telefonen, så I ikke glemmer at forlænge og risikerer at få en dyr hilsen fra Apcoa.

Det er dejligt at se, at læsesalen og mødelokalet bliver så flittigt brugt. Det bekræfter os i, at vi har anvendt pladsen på en god måde til glæde for rigtig mange beboere. Det er imidlertid ofte, at der møder os et trist syn, når vi kommer ind i disse lokaler. Ofte er der ikke ryddet op efter de der har benyttet lokalerne. Nogle gange har vi oplevet, at man har tørret de ophængte white boeard af med håndfladen og herefter prøvet at rense sin hånd ved at tørre den af på den hvide væg. Det er indlysende, at dette ikke bør ske. Vi ser også at man har siddet og ridset i lakken på bordene, hvilket de bestemt ikke bliver kønnere af. Mange kan være pressede i forbindelse med eksamen, men lad nu være med at lade det gå ud over inventaret i vore lokaler. Vi skal bruge tid og penge på at reparere og rengøre. Det er tid og penge, som kunne være anvendt bedre i fællesskabets interesse.

Til slut vil jeg ønske alle en Glædelig jul og et Godt Nytår fra alle medarbejderne på kollegiet.

 

Med venlig hilsen

Preben Tolstrup

Gå tilbage